Föreningen är en ideell förening som är religiöst och politiskt obunden,
Föreningen har till ändamål att: Befrämja kontakter mellan människor från olika kulturer och att stödja humanitära projekt, samt att genom olika arrangemang och aktiviteter främja den sociala gemenskapen.

Varför Kulturförening ADA startades och om arrangemanget Afrikansk festival

1-2/9-2012 anordnade ett tiotal vänner en Afrikansk Festival i samarbete med Studiefrämjandet och Kristinehamns- Varnums hembygdsföreningen! Vi ville samla våra vänner runt om i landet och skapa en mötesplats där vi kunde dela med oss av den Afrikanska kulturen. Tidigare har vi arrangerat dans- och trumkurser, samt varit ute på olika fester och festivaler. Nu ville vi göra något själva och samtidigt nå ut till fler intresserade. Vi hade även en idé om att starta upp en multikulturell förening efter festivalen för dem som var lika intresserade som oss av kultur.

Läs mer i ett reportage inför festivalen 2012 i länken nedan:

www.vf.se/nyheter/kristinehamn/dans-trummor-och-mat-pa-afrikansk-festival

Ett stort antal möten, mycket skratt, härlig gemenskap och en massa sprudlande kreativitet och flitigt idéellt arbete blev det,  inför och under festivalen. Här följer några bilder från förarbetet under 2012.

Papis skrev en cool festivallåt,  som du kan lyssna på i länken nedan:

och vi gjorde en rolig musikvideo till låten, som du kan titta på i denna länk: http://www.facebook.com/video/video.php?v=3452076506100

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)